Ankstyvasis muzikinis ugdymas. Pradžia - mamos pilve.

Ankstyvojo Muzikinio Ugdymo Studijos ,,AMUS’’ 
vadovė ir mokytoja
Asta Kerulytė-Reys
tel. 861006560

ANKSTYVASIS MUZIKINIS UGDYMAS

Ankstyvasis muzikinis ugdymas prasideda dar tada, kai vaikutis patogiai gyvena mamos pilvelyje. Medicinos įrodyta, kad žmogaus klausa puikiai išsivysto iki jo gimimo, todėl tam tikras stimuliavimas nėštumo metu vaikelį pasiekia ir veikia teigiamai. Muzikinį ugdymą galima būtų prilyginti kalbos lavinimui. Muzikos mokymas turi būti natūralus. Juk kalbėti vaikas irgi išmoksta savaime, girdėdamas tai, ką kalba aplinkiniai. Tas pats ir su muzika. Yra toks terminas:,,audijuoti‘‘, t.y.mąstyti muzika. Įdomu tai, kad šiuo atveju visiškai nesvarbūs tėvų muzikiniai gabumai. Kiekvienas vaikas yra jautrus muzikai ir geba muzikuoti. Gaila, kad ne visi mažyliai taip yra ugdomi. Neretai iš prigimties gabūs vaikai taip ir neatskleidžia savo sugebėjimų. Tuo tarpu pradžioje lyg ir nepasižymintis gabumais vaikutis būtent dėl darbo pasiekia daug daugiau, negu pirmasis. Kaip jau minėta, kad dar negimęs, o vėliau ir užgimęs vaikelis iš karto patenka į natūralią kalbos aplinką. Lygiai taip pat jį nuo pat pradžių turėtų supti ir muzikinė aplinka. Ateiti į pamokas reikėtų tada, kai pati mama, jau sustiprėjusi po gimdymo, gali ir nori išeiti iš namų. Į AMUS vienos mamytės ateina su vieno, kitos su dviejų, trijų mėnesių amžiaus kūdikiais. Kai kurios šeimos mūsų studiją pradeda lankyti vėlokai-su  metukų ar net trejų metų vaikučiais. Ateiti į muzikos pamokas niekada nevėlu, juolab, kad yra įvairaus amžiaus grupių. Smagu, kad lankyti studiją neretai būna tėčių idėja. Vis daugiau vyrų išgyvena pilnavertę tėvystę ir aktyviai dalyvauja tiek laukiant naujo žmogaus atėjimo, tiek jam gimus, mažylio moksluose.

Mažas vaikas yra neapsakomai imlus, atviras bet kokiai informacijai.Todėl jis tiesiogine prasme sugeria viską iš aplinkos.Pamokėlių metu kūdikis gauna kryptingą informaciją, tai, ką jis gali pagal savo amžių suvokti ir įsiminti.

AMUS pamokos metu viena veikla keičia kitą.Viena yra aktyvus darbas, o kita –žaidimai. Jau mėnesio ar dviejų kūdikis sugeba išlaikyti dėmesį visą pamoką. Aišku, su sąlyga, kad turi būti įdomiai dirbama.Tokių užsiėmimų metu išryškėja gabumai ne tik muzikai, nors metodikos pagrindą sudaro muzikos klausimas, judėjimas pagal muziką , dainavimas ir pan.Todėl galima būtų teigti, kad muzikos pamokos lavina vaikus  ne tik muzikos srityje. Tai yra visapusiškas vaiko ugdymas.

Muziką geriausiai supranta mažyliai, nes garsas juos paliečia jautriausiai.Varpelis, metalofonas, barškutis-tai instrumentai, į kuriuos vaikučiai reaguoja  pasitenkinimo šūksniais, ploja rankytėmis, trepsi kojytėmis.Išmokę vaikščioti mažieji mokinukai patys prieina  į skambantį stebuklą pažiūrėti iš arčiau.

Kūdikystė-geriausias amžius šokti. Žinoma, ant mamos rankų. Juk žmogus labai daug išgyvena ir patiria kūnu.Juk ir mums klausant gerą koncertą, kartais net oda šiurpteli. Vadinasi, meną išgyvename ir...kūniškai.Todėl mamos ir padeda mažyliams tai pajausti, išgyventi: kartu su vaikučiais suploja rankomis, jas ištiesia, mojuoja skarelėmis, pritūpia...Netrukus kūdikis jau pats, kai reikia, atsitūpia ,,,skrenda‘‘ ar ,,rauna grybus‘‘...

Vieno iš muzikinio ugdymo metodų kūrėjas E.Gordonas yra pasakęs, kad 68 proc. žmonių gimsta su vidutiniais muzikiniais gabumais, 16 proc.-su didesniais nei vidutiniais,o 16 proc.-su mažiau nei vidutiniais.Tad reikia dirbti, negabių vaikų nėra. Smagu pastebėti, kad net kūdikėliai geba atkartoti garsus. Net jeigu kuris ,,mokinukas‘‘sunerimsta ir ima verkti , jis tai ,,atlieka‘‘ tiksliai atkartodamas ką tik nuskambėjusio muzikinio pratimo garsą.

Gaila, bet daugelis tėvų mano, kad  jie-tie, kuriems ,,meška ant ausies užmynė‘‘.Tačiau, mano manymu, tai jei kas ir ,,užmynė‘‘-tai muzikos mokytojai, kažkada dar vaikystėje garsiai pasakę: ,,tu negali dainuoti‘‘. Dar pati pamenu tokius atstumtus, nepriimtus į chorus vaikystės draugus, jų nuoskaudas ir iki šiol likusį begalinį norą pažinti muzikos pasaulį. Mano pačios giliu įsitikinimu, nėra žmogaus negalinčio, negebančio dainuoti, muzikuoti. Yra tik to nepatyrę žmonės... Pasitaiko  ir mamų, tėvelių pirmose pamokose traukiančių  ,,pro šalį‘‘, tačiau vėliau,  lankant pamokėles, pastebiu, kad jie pradeda puikiai intonuoti . Taip mokomės visi: mažieji, tėveliai ir aš-mokytoja. Kiekviena šeima, kiekvienas sutiktas mažutis-nauja patirtis, didesnis pažinimas ir augimas, o kiekvienas Rugsėjis –naujas žingsnis drauge su pirmagimį sūpuojančia ar jau trečiąjį glaudžiančia ir net dešimt metų kartu AMUS muzikuojančia šeima!

Todėl ir vėl taip laukiu  Rugsėjo, naujo etapo, naujo Pažinimo, dar nesutikto Žmogaus... 

Straipsniai
© 2009 UAB "Turtingas laikas" Programinis sprendimas: WebTemple